Saturday, August 1, 2009

beruntung!!

watcha doing2!!

beruntung.tajuk post aku kali ni.macam mana aku nak mula erk.oh!ok.first sekali aku rasa sangat beruntung sebab aku dapat cuti seminggu dan balik ke rumah setelah beberapa minggu aku meniggalkan rumah.semenjak aku masuk ke uitm segamat, aku belum pernah balik rumah lagi.gila kentang kan!kenapa gila kentang?sebab rumah aku bukan la jauh sangat pun.bukan la kat perak yang perlu duduk berjam2 dalam bas.ataupun sabah yang perlu aku booking tiket flight awal2.rumah aku hanya kat johor bahru jep.tapi masih mengambil masa yang agak lama untuk aku balik bercuti.wah!hebat.beruntung betul aku rasa, sebab dapat cuti seminggu ni.ronggeng sakan.

pengetahuan umum yang patut anda semua tahu.jangan ingat aku diberikan cuti seminggu tu saje2 je.tidak.semestinya tidak.mana ada orang nak kasi cuti senang2.aku cuti sebab penularan H1N1 yang semakin serius.kami semua dibenarkan balik untuk proses kuarantin.tapi aku masih rasa beruntung sebab aku masih mampu bertahan daripada diserang virus berbahaya tu.atau lebih mudah "aku bebas H1N1".aku sangat pelik.dulu, masa dunia diserang selesema burung.semua burung dan spesis yang sewaktu dengannya dibunuh bagi mengelakkan penularan yang berlaku.dan mangsa bagi selesema burung ni adalah haiwan.tapi sekarang ni, dunia digemparkan dengan selesema babi pulak.dan yang menjadi persoalannya.kenapa tidak ada berita yang menyiarkan babi dibunuh untuk menghentikan penularan dan yang lagi dahsyat adalah manusia yang menjadi mangsa bagi selesema babi ni.menyebabkan kematian pulak uw.isyh2!!dahsyat2!!sebab tu aku beruntung sangat2 sebab aku masih sihat bertenaga dan aku masih mampu menaip blog dan menceritakan berapa beruntungnya aku.hehe.

seperti biasa dan kebiasaan yang berlaku kepada budak2 u yang balik ke rumah setelah lama berada di perantauan adalah, masa kita balik, mak kita mesti tanya nak makan apa?betulkan.jangan nak nafikan.ia berlaku pada korang.dengan sure dan confirm nya dorang akan masakkan untuk kita kan.haha.kenyang perut dan beruntung gila ada family yang prihatin macam ni.apabila dorang tanya aku nak makan apa.aku tak terpikir nak makan apa. mungkin sebab banyak sangat yang aku nak makan.(berat semakin naik.duh!)tapi, yang beruntungnya uw mak aku masak sedap2 auw.dan confirm la lauk yang special dari kebiasaannya.lawak adik aku "ni yang bagus ni kalau kakak balik setiap minggu".hampeh nye adik.

kakak sedara dan makcik yang penyayang lagi rapat.tak lain dan tak bukan tentunya mak ngah aku dan pak usu aku satu family.kami sangat meriah apabila berjumpa.baru jep semalam kami gathering sebenarnya.beruntung sangat2 sebab dapat jumpa kakak2 dan abang2 sedara aku ni.sebab utamanya adalah tersangat la payahnya nak jumpa mereka.aku sangat beruntung.nak tau kenapa?masa gathering semalam, kakak sedara aku ada offer aku computer dia untuk aku guna kat u nanti.dia kata senang sikit untuk aku buat assignment.tak payah la aku pergi cyber cafe dan menuggu giliran berjam2 lamanya dan menaggung kos yang bertimbun banyaknya.beruntung kan aku!tak payah minta malah di offer.

aku rasalah aku ni patut rasa beruntung sangat2.dan patut sedar diuntung!mungkin ada yang lebih hebat untung dia dari aku(tahniah!) dan ada yang tak berapa untung macam aku.so, apa2 pun korang bersyukur jep la dengan apa yang korang ada.rezeki tu!bukan senang nak dapat.walaupun kadang2 korang rasa benda tu nampak remeh.padahal dia mampu memberi impak yang besar dalam hidup korang dan kesannya mampu menjadi sejarah yang tak ternilai.fikir-fikirkan dan selamat beramal!

chow chin chow!

0 comments: